NOVA Information Management School

Estratégia de Marketing e Comportamento do Consumidor

Código

200048

Unidade Orgânica

NOVA Information Management School

Créditos

7.5

Professor responsável

Gonçalo Nuno Fernandes Costa Mendes Ferreira

Língua de ensino

Português. No caso de existirem alunos de Erasmus, as aulas serão leccionadas em Inglês

Objectivos

Este curso tem como objetivo fornecer uma introdução à teoria e prática de estratégia de negócios e marketing e comportamento do consumidor.

Pré-requisitos

Não existem requisitos de frequência.

Conteúdo

- Strategy & Marketing introduction
- The marketing mix
- Business Model Generation
- The context and emergence of strategic thinking
- Competitive performance and resource-based view of strategy
- Strategy as process and practice 
- Marketing as a strategic force
- The marketing plan
- Creating customer value and satisfaction
- Setting product strategy
- Developing pricing strategies and programs
- Marketing channels and value networks
- Managing marketing communications
- How Consumers see the world and Themselves
- Consumers as decision-makers

Bibliografia

Osterwalder, Alexander & Pigneur, Yves. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. New Jersey: John Wiley & Sons, 2010.

Clegg, Stewart et al. Strategy: theory and practice. London: Sage, 2011.

Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson, 2015.

Solomon, M. et al. Consumer Behaviour: a European perspective, 6th Edition, Prentice Hall, 2016.; 0

Método de ensino

Aulas interativas e seminários dos alunos.

Método de avaliação

Projeto Individual 35% 
Projeto Grupo 35%
Exame  30%

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