
Métodos Quantitativos para o Marketing - Métodos Explicativos
Código
200093
Unidade Orgânica
NOVA Information Management School
Créditos
7.5
Professor responsável
Tiago André Gonçalves Félix de Oliveira
Língua de ensino
Português. No caso de existirem alunos de Erasmus, as aulas serão leccionadas em Inglês
Objectivos
- Develop and interpret the results of statistic tests;
- Develop and interpret the results of multiple regression analysis;
- Develop and interpret the results of regression models for categorical dependent variables (probit/logit);
- Develop and interpret the results of multiple regression analysis based on factors;
- Develop and interpret the results of structural equation models (SEM).
Pré-requisitos
NA
Conteúdo
- Hypothesis testing;
- Multiple regression analysis;
- Regression models for categorical dependent variables (probit/logit);
- Multiple regression analysis based on factors;
- Structural equation models (SEM).
Bibliografia
Greene, W. H. (2008) Econometric Analysis, Sixth edition. New Jersey: Prentince-Hall, Inc.
Hair, J. F., Hult G.T., Ringle C.M., & Sartedt M. (2016) A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). Sage Publications.
Long J. S. (1997). Regression Models for Categirical and limited Dependemt Variables: Sage Publications.
Martins, C, Oliveira, T. & Popovi?, A. (2014) Understanding the Internet banking adoption: An unified theory of acceptance and use of technology and perceived risk application, International Journal of Information Management, 34(1), 1-13.
Oliveira, T. & M. F. Martins (2010) "Understanding e-business adoption across industries in European countries," Industrial Management & Data Systems (110) 8-9, pp. 1337-1354.
Oliveira, T. & M. F. Martins (2011) "Understanding the Determinant Factors of Internet Business Solutions Adoption: the Case of Portuguese firms," Applied Economics Letters (18), pp. 1769-1775.
Sharma, S., (1996) Applied Multivariate Techniques, John Wiley & Sons.
Oliveira, T. & M. F. Martins (2011) "Understanding the Determinant Factors of Internet Business Solutions Adoption: the Case of Portuguese firms," Applied Economics Letters (18), pp. 1769-1775.
Sharma, S., (1996) Applied Multivariate Techniques, John Wiley & Sons.
Vilares, J. M. & Coelho P. S. (2005) Satisfação e Lealdade do Cliente: Metodologias de avaliação, Gestão e Análise. Lisboa: Escolar Editora.
Método de ensino
Theoretical and practical classes
Método de avaliação
1st Period
Master students: Project (group with 4 students) with oral presentation (50%), participation and discussion (10%), and exam (40%).
Ph.D. students: Scientific paper (8000 words maximum) as individual work (90%), participation and discussion (10%).
2nd Period
Master students: Project (group with 4 students) with oral presentation (50%), and exam (50%).
Ph.D. students: Scientific paper (8000 words maximum) as individual work (100%).
Cursos
- Pós-Graduação em Gestão dos Sistemas e Tecnologias de Informação
- Laboral - Especialização em Gestão do Conhecimento e Business Intelligence
- Pós-Graduação em Marketing Research e CRM (Estudos de Mercado e Gestão do Relacionamento com o Cliente)
- Pós-Graduação em Gestão do Conhecimento e Business Intelligence (Inteligência de Negócio)
- Análise e Gestão de Risco
- Pós-Graduação em Análise e Gestão de Informação
- Especialização em Gestão do Conhecimento e Business Intelligence (Inteligência de Negócio)
- Pós Graduação em Cidades Inteligentes (Smart Cities)
- Especialização em Gestão dos Sistemas e Tecnologias de Informação
- Pós-Graduação em Gestão de Informações e Segurança
- Pós-Graduação em Direção de Sistemas de Informação
- Pós-Graduação em Análise e Gestão de Risco
- Análise e Gestão de Informação
- Pós-Graduação em Sistemas de Informação Empresariais
- Pós Graduação em Digital Enterprise Management
- Pós-Graduação em Gestão de Informação e Business Intelligence na Saúde
- Pós-Graduação em Marketing Intelligence
- Especialização em Marketing Intelligence
- Pós-Graduação em Digital Marketing and Analytics
- Estudos de Mercado e Gestão do Relacionamento com o Cliente